dijous, 10 de febrer del 2011

Bacallà al cava amb panses i pinyons

Avui he preparat un plat amb bacallà, un peix que m'encanta. La setmana passada vaig comprar una peça de bacallà salat a un preu prou raonable, i és clar, molt més econòmic que si el compresim ja desalat. Tal i com em va comentar la senyora de la bacallaneria el vaig tenir durant dos dies a la nevera cobert d'aigua i dos dies més canviant l'aigua al matí i al vespre. Fent això aconseguireu que augmenti el seu gruix i deixar-lo a punt de sal.

Per dues persones necessitarem:

4 talls de bacallà
2 cebes grosses
2 gots de cava
Panses
Pinyons
Farina
Sal
Oli d'oliva

En una cassola posem un bon raig d'oli d'oliva. Quan estigui calent hi posem el bacallà que haurem enfarinat lleugerament. Un cop fregit el bacallà el reserven. A la mateixa cassola hi sofregim la ceba fins que ens quedi totalment caramelitzada. Seguidament hi posem una culleradeta de farina i la coem llegerament i tot seguit el cava fins que la salsa redueixi. Per últim hi afegim les panses, els pinyons i els trosos de bacallà. Deixem que es barregin tots els ingredients i ja ho podem servir.







2 comentaris:

Gemma 11 de febrer del 2011, a les 9:41  

Tot i que el bacalla no m'entusiasme, no diria pas que no a un plat d'aquests ;)
Ha de quedar una salseta deliciosa, un punt dolça que lliga bé amb el bacallà.

Mercè 14 de febrer del 2011, a les 21:22  

Joan, aquest plat és de sucar-hi pa!! El bacallà no m'agrada, però segur que es pot fer amb un altre peix amb la salseta, no? ;)

  © Blogger template 'Personal Blog' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP